tirsdag den 11. februar 2014

Succeshistorie

I har efterspurgt succeshistorier og erfaringer fra folk på 5:2, så her er en skøn historie fra Inger Thillerup. Vil du også gerne dele din erfaring/succeshistorie er du meget velkommen til at sende den til mig. Evt send den i indbakken via Facebook siden ! :)

Her er historien:

Jeg er 66 år og hørte første gang om kuren i en TV-udsendelse i januar 2013. Jeg har fibromyalgi og har på grund af smerter været meget lidt aktiv i de seneste år. Ud fra princippet om 2 ugentlige dage med 500 kalorier startede jeg min egen kur. På fastedagene valgte jeg at drikke ingefærthe i stedet for kaffe - for lige at markere at dagene var anderledes. I løbet af 9 mdr. tabte jeg 24 kg og det bedste var, at jeg meget hurtigt fik færre smerter og blev mere aktiv. Nu går jeg lange ture på op til 90 minutter og cykler 25 km. uden problemer. For en måned siden startede jeg træning 3 dage om ugen i Loop-center. Efter at have set den nye udsendelse i TV forleden (Ek kur der dur, red.), gik det op for mig at årsagen til mine aftagende smerter skyldes fasten og ikke ingefærtheen, som jeg først troede. Jeg bruger en rigtig god side der hedder vaegttabnu.dk til at beregne kalorieforbrug og registrere vægttab. I efteråret begyndte jeg at kompensere for motion, så jeg spiste 300 kalorier mere, hvis jeg havde motioneret svarende til 300 kalorier. Siden har jeg ikke tabt mig og nu går jeg i gang med de sidste 12 kg - og holder mig til max 500 kalorier på dag. Da jeg startede for 13 mdr siden, var jeg i risikogruppe for diabetes, havde en form for nervebetændelse i fødderne og mit kolesteroltal var for højt. Min læge kan slet ikke få armene ned efter de sidste blodprøver, så fine er mine tal i dag. (jeg behøver vel ikke at fortælle, at jeg er en af dem, der forgæves har forsøgt mange andre slankekure)

1 kommentar:

  1. Hold da op Inger hvor er det flot... du er da en inspiration til os andre... skønt at læse sådan en historie, den kan man vende tilbage til når man ind i mellem syntes det er hårdt... tommel op til dig og skuldreklap
    Kh Lene

    SvarSlet