onsdag den 19. februar 2014

Opskrift: Tomat-linsesuppe

Anne Ingrid Fisker fra Bloggens Facebookside har indsendt denne opskrift, tak for det. :) I er alle velkomne til at sende mig private opskrifter (med evt. billeder + kalorietal) via Facebook indbakke eller mail 52kuren.nu@gmail.com, så vil jeg gerne ligge det op på bloggen og skriver naturligvis jeres navn ved. Det er ikke alle opskrifter der står kalorietal ved. 

Ingredienser:


1 løg ca. 100 gram
30 gram røde linser
2 fed hvidløg
1 ds. hakket tomater
5 dl. kog vand med 1 bouillon terning
krydre med friske krydderurter - dem du kan lide.


Fremgangsmåde:

Svits hakke løg og hvidløg og tilsæt linser efter et par minutter. Tilsæt hakket tomater og bouillonvand - lad det koge roligt i 20 min. Tag det af varmen og blend det med en stavblender - tilbage på varmen og smag det til med salt og peber. Drys med friske krydderurter
Voila den lækreste suppe.


Kalorier: ialt 260 (til 2. pers)


---
Nb: Alle opskrifter vil blive tagget med ordet "Opskrift" så hvis du trykker på ordet "opskrift" under etiketter i bunden her på siden eller under selve opskriftsindlægget, så vil alle opskrifter dukke op..

2 kommentarer:

  1. Hej :)
    Tak for alle de gode opskrifter og inspiration!
    Jeg ville lige sikre mig at jeg forstår dette korrekt - der er 260kcal i hele denne opskrift, eller er det kun hvis den deles i to?

    Hilsen Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes der er 260 kalorier i hele opskriften

      Slet