onsdag den 5. februar 2014

Hvilke dage skal man faste ?

Hvilke dage skal man faste ?

5:2 er så smart at man selv kan tilrettelægge rigtig meget når man faster 2 gange om ugen. Ifølge Michael Mosley er det ligeså fint at faste 2 dage efter hinanden som det er at faste 2 usammenhængende dage om ugen. Det er op til hvad folk foretrækker. Jeg kender til folk som faster 2 dage efter hinanden hver uge, men kender også til folk som spiser 2 usammenhængende dage om ugen. Det sidste er det mest normale jeg ser.
Jeg selv har fastet 2 usammenhængende, dage om ugen fordi det er nemmest for mig. Den dag jeg faster kan jeg se frem til at "imorgen må jeg spise helt normalt igen" - og det er klart med til at det lykkes så godt som det gør. Det andet er for svært og udfordrende. Mandag og torsdag fungerer fint her, men det er jo bare mig. :)

Hvordan faster du ? Skriv gerne i kommentarfeltet og stem i afstemningen ude til højre..


11 kommentarer:

  1. Hej Marie

    På faste dagene hvor man kun må intage de 500 kalorie: må man dele dem op over en hel dag? altså f.eks. en banan på ca 90 kal. kan man spise ca. fem en halv af over hele dagen?

    Og kan man skifte i mellem fastedagene hvis bare man overholder de to dage om ugen? F.eks. faster jeg Torsdag og Søndag, men på søndag holder jeg fødselsdag og har tænkt mig at faste allerede på lørdag istedet for.

    Jeg har ledt og søgt mange steder, og kan se der er andre der har spurgt om det samme på facebook, men ikke rigtig nogen konkrete svar har jeg fundet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michael

      Ja du kan sagtens dele dem op over dagen og husk som mand må man indtage 600 kalorier. :)
      Du kan sagtens skifte mellem fastedagene, bare det er 2 om ugen (:

      Slet
    2. mandag og torsdag er også fint her - dermed er weekenden helliget hygge med familien :-)

      Slet
  2. For mig fungere det også bedst med faste mandag og torsdag.

    SvarSlet
  3. Jeg plejer at faste tirdag og torsdage da det er de dage hvor jeg bryder mig mindst om madordningen på arbejdet.
    På fastedage holder jeg mig til frokost og aftensmad, da jeg har klart nemmest ved at springe morgenmaden over.

    SvarSlet
  4. Ved ikke hvor jeg skal skrive for at deltage i konkurrencen om en bog. :-)
    Men det er forskelligt hvilke dage jeg faster, det afhlnger af arbejdstider. Men denne uge er det mandag og onsdag. :-)
    Hilsen Lonnie B.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonnie. Afstemningen finder du her på bloggen ude i højre siden (kolonnen)

      Slet
  5. Faste dage mandag og torsdag.

    SvarSlet
  6. Mette Hein Saugmann16. februar 2014 kl. 13.26

    Mandag og torsdag

    SvarSlet
  7. Jeg overvejer at starte på kuren, og håber derfor på at vinde en af de 5 bøger du udlodder som inspiration. For mig ville det nok virke bedst med to usammenhængende dage, og mandag og torsdag ville passe bedst ind i min ugeplan.

    mvh jutta

    SvarSlet