torsdag den 13. februar 2014

Erfaring med at blive smertefri på 5:2

Igår spurgte jeg på Bloggens Facebookside om hvilke erfaringer folk har med at smerter/sygdom er forsvundet eller forbedret i forbindelse med 5:2. Og her er nogle af jeres fantastiske svar !

Er der nogle der har erfaring med at smerter/sygdom er forsvundet eller forbedret i forbindelse med 5:2. Hvis ja, hvordan ?


  • Har været på 5:2 siden 6/1-14. Synes mine smerter er aftagende ( fibromyalgi), hverdagen går lettere og vægttab 5kg  
  • Har været på 5:2 siden den 16/9-13 og har været plaget af sovende arme og ømme led om natten.
    Smerterne var næsten væk midt i november, hvor jeg begyndte at indtage kager og slik mm. 
    Holdt fast i mine 2 fastedage til den 29 december men havde taget 
    4-5 kg på igen samt til nytår havde jeg meget indtil armene igen 
    Genoptog 5:2 den 3. Januar igen og smerterne er meget aftagere om ikke helt væk nogle af dagene.
    Tror simpelthen at det er affaldsstoffer og usundt mad der gør det. Er også noget ned på normal vægt igen. Derfor 5:2 resten af livet. Har været på alverdens kure og har tabt over 20 kg i 2006 men vægten har kørt meget op og ned, men stabiliseret på 5:2
  • Ja mine knæ- og hofte smerter er blevet betydelig bedre  Jeg plejer kun at kunne ligge ½ time på min hofte om natten før jeg skal vende mig, nu kan jeg blive liggende og når jeg vender mig er det ikke pga smerte  Og det er efter jeg er begyndt på 5:2..... jeg begyndte først i januar i år
  • Jeg har ledegigt i alle led og døjer med smerter i skulder og albue, men efter jeg har været på 5:2 i 4 uger er det minimalt hvad der har været af smerter:-) Så det har helt sikkert hjulpet mig:-D
  • Har været på 5:2 siden august 13 og tabt 12 kg. Jeg har svær leddegigt og tager en del medicin. Har haft den skønneste vinterperiode i mange år med meget mindre smerter:-) tror helt sikkert 5:2 er god medicin for både krop & sjæl:-)
  • Jeg har væsentlig mindre smerter i min ryg ca 20 procent ift før 13/11 på en kur der dur . Min fod som har drillet mig siden 97 har jeg faktisk ikke problemer med den mere. Løb til spinning Idag og hjem igen til en halv thaiboks ca 300 kalorier 
    Det behøves jo ikke være svært at faste vel ?
  • Mine gigtsmerter er mindre
  • Har været på 5:2 siden august 2013. Jeg har tabt mig 26 kg og skåret mit forbrug af smertestillende medicin drastisk ned (gigt og fibromyalgi). Det er fantastisk!
  • Eftersom min mand (John Munch) gik på kuren i november, så fulgte jeg hans eksempel et par uger senere, dog spiser jeg helt normalt de 5 dage da jeg som sådan ikke skal tabe mig - MEN - jeg lider meget af hovedpine og ind i mellem migræne ... det gør jeg så ikke i samme grad længere. Hvor jeg før sagtens kunne have min. 2 dårlige dage om ugen ...er jeg helt nede på max 3 dage på en måned ...så 5:2 er blevet en del af mit liv - for livet 
  • Jeg sover bedre om natten. Før skulle jeg op flere gange for at tisse men det skal jeg ikke mere
Har du også erfaring med dette ? Skriv det gerne i kommentarfeltet herunder :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar